Välkomna till vår blogg


Räknare

2010-07-29

Ibland undrar man

vad man gjort för ont.

Idag fick jag delarna till motorn och började rengöra och fixa inför ihopsättning.
Dock hade Charlotte bjudit in gäster så hon ringde och frågade var jag var. På väg hem började min laddningslampa lysa så jag slet upp motorhuven och såg att en rem bara slitade. Körde försiktigt tillbaka till mina föräldrar där jag har fullt utrustad verkstad och insåg att remmarna kuggat av och var inte på de skivor de borde vara. Efter parkering i garage och med lite verktyg kunde vi konstatera att remskivan på vevaxeln lossnat från sin vulkning och remmarna kuggat över. För att komma åt skiten är vi tvungna att ta bort kylaren och fläkten. Dock kom gästerna och hämtade mig så vi kunde äta middag ihop.

Känns skönt att det händer nu när man har så mycket tid över...

Jippi!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar