Välkomna till vår blogg


Räknare

2012-01-07

Uppdatering

Sen senast har vi kastat några kast med spinnspöna på juldagen mest för att det är tradition. Blev intet. Men korven var god.

På nyårsafton var vi ute och premiärjagade med Zigge. Dock var han inte lös. Han och Charlotte stod på pass med mig på nyårsjakten. Båda var dock rastlösa så rådjuren gick till kusinen, en bit bort från mig som fick skjuta ett kid. Men jag visade Zigge löpan och han spårade fram till skottplatsen och fick en smakbit. Andra drevet sköt farsan ett kid. Men då var Charlotte och Zigge upptagna med korvgrillning.

Jag har även jagat gris och älg de senaste dagarna. Siktade på vad jag trodde var en sugga men som senare efter att den skjutits visade sig vara en stor gylta. Hade den på ca 15 m. På älgjakten hade vi enbart upptag på 3 vuxna djur när vi skulle skjuta kalv.

Fiskesuget börjar göra mig rastlös. Vintern vägrar bestämma sig hur den vill ha det. Ligger is men inte tillräckligt att gå på. Och inte ser det bättre ut framöver.

Roger över, roger ut

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar