Välkomna till vår blogg


Räknare

2014-01-25

Har varit frånvarande på grund av för mycket jobb och en bil som jag trodde skulle klara besiktningen. Jobbar lite för mycket just nu men det bör ändra sig under våren. Köpte mig en Daihatzu Feroza för två månader sedan. Då den är rambyggd brydde jag mig inte om att tröskellådan på förarsidan var dålig(Vi hade en cheva van för några år sedan och då var det inget att tröskellådorna saknades. Bara skarpa kanter som vi slipade ner.) Men nu var det visst plötsligt samma regler som för plattformsbilar. 50% av tvärsnittet i 50 cm var visst dessutom detsamma som att slå igenom på ett ställe på andra sidan(Och då slog de länge och hårt för att lyckas). Att jag skulle åka på ena sidan var klart när de förklarade reglerna men andra sidan. Ett litet hål var det de lyckades få fram efter ihärdigt bankande. 50% i 50 cm??????????. När dessutom tröskellådorna bara sitter där för syns skull(Ingen bärande del av bilen). Funderade allvarligt på att göra nya i polyester istället. Tyvärr är ju inte klimatet till min fördel för att göra detta just nu. Så jag har vackert fått svetsa. Tyvärr satte jag vinkelslipen i handen i söndags så jag får gå på det i morgon igen. Mvh Anders

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar